Vi deler gerne vores viden med dig

Hos Intelligo er det vigtigt vi ikke står i stampe. Vi afsætter derfor dedikeret tid til at læse de nyeste videnskabelige studier inden for social proof, salgspsykologi og nudging.

Ud over at læse hvad andre skriver, så udgiver vi løbende artikler her på bloggen. I hver artikel finder du konkrete forslag til hvordan du kan øge konverteringerne på din webshop.

God læselyst

26 Apr 2020

Få styr på det visuelle hierarki og øg din konverteringsrate

Vi går meget op i æstetik og det visuelle udtryk af en hjemmeside som mennesker, især her i Skandinavien. Æstetik og design forblænder os af og til, og ofte tænker designerne slet ikke på den kommercielle hensigt, når de udarbejder designet til webshops. Jeg kan allerede afsløre for dig nu, at du bør fokusere mere på konverteringsfokuseret design frem for æstetik og design, hvis dit mål er at sælge mere på din webshop.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

13 Jan 2020

Hvad er en god konverteringsrate for webshops? (Den er højere end du tror!)

Mange webshopejere er begyndt at fokusere på konverteringsoptimering (CRO). Ét af de primære KPI’er for CRO er makro-konverteringsraten. Konverteringsraten siger helt konkret noget om, hvor god din webshop er til at konvertere besøgende til betalende kunder. Men hvad er en god konverteringsrate for netop din branche i 2019? Det kan du finde ud af i denne artikel, der indeholder de nyeste globale benchmark data samt vores interne fortolkning af tallene.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

5 Jun 2019

Sådan sælger du mere med rabatkoder [Guide 2019]

De fleste online købere kigger på tilbud, rabatter og undersøger priserne grundigt rundt omkring før de aflægger deres ordre. Du kender det måske selv - du er mere tilbøjelig til at foretage et køb på en webshop, hvis du har en fordel i ærmet, som enten kunne være i form af fri fragt eller en rabatkode, som giver lidt procenter på det samlede beløb i indkøbskurven.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

4 Jun 2019

Sådan optimerer du din mobile konverteringsrate [Guide 2019]

I dag kommer op til 80% af din trafik fra mobile enheder, men hvordan er konverteringsraten på mobiler set i forhold til desktop? Hvis du gør som mange andre, så er den ikke god. En mobiloptimering af din webshop handler ikke kun om, at den skal være responsiv. Det handler om at give brugeren en god oplevelse.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

18 Feb 2019

Derfor er vi vilde med video på webshops

Julian, det er fint nok du fortæller os, at videoer er det nye sort - men hvad siger andre webshops, der har prøvet det?Se dét spørgsmål vil jeg svare på i denne artikel, hvor jeg vil opsummere min samtale med Louise Nielsen fra Pixizoo.dk og komme med mine tanker om den video, som jeg oftest referer til som “en god produktvideo anno 2019”.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

15 Feb 2019

SEO optimering af dine YouTube videoer

Videoer er dét, der kan skille dig ud fra konkurrerende webshops. Men hvad er videoer værd, hvis ingen ser dem? Kært barn har mange navne: Videooptimering, YouTube markedsføring eller YouTube SEO. Fælles for alle begreberne er, at målet er at dine film bliver set. Ikke nok med din video bliver synlig på YouTube - den bliver også vist i Google og Bings søgeresultat. I denne 6 trins guide går du hurtigt fra amatør til ekspert i optimering af dine videoer.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

9 Nov 2018

Brands der bruger andres billeder fra Instagram godt [Eksempler 2019]

Hver dag bliver der uploadet 95 millioner billeder til Instagram. De fleste af dem bliver indsendt af helt normale mennesker som du og jeg. Det betyder dog ikke, at der ikke er en masse god kommerciel værdi i de mange billeder. I denne artikel har jeg fundet tre eksempler, som du kan lade dig inspirere af, når du skal i gang med at dele dine kunders billeder på din brand-profil.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

5 Nov 2018

Må jeg dele kundernes billeder fra Instagram på min webshop?

95 millioner billeder bliver hver dag delt på Instagram. Der bliver delt billeder af smukt skummede cafe latte, nye hotte sko og eksotiske rejsemål der får tankerne til glide ud i det blå. Men hvad betyder det for dig som gerne vil sælge mere online? Alle de billeder kan betyde sælge dine produkter for dig. På Instagram findes der helt sikkert billeder af dine kunder, der bruger dine produkter. De billeder skal du have fat i - men det skal gøres lovligt, ellers falder hammeren. Læs her hvad du bør overveje og hvordan du kan få den korrekte tilladelse til brug af billederne.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

24 Oct 2018

Title-tag får brugeren til at klikke på din webshop

Du ved allerede, at søgemaskineoptimering i dag er en central rolle af en virksomheds markedsføring, da det er vigtigt at rangere højt i søgeresultaterne for at nå bedst muligt ud til brugerne. Der er mange aspekter af søgemaskineoptimering, herunder on-page SEO som består af forskellige elementer - blandt andet title-tags. Som webshopejer har du og/eller dine medarbejdere helt sikkert brugt masser af tid og kræfter på at udarbejde beskrivende og fængende indhold til din webshop. De fleste har dog tendens til at overse title-tags og meta beskrivelser, som ligeså vel som indholdet på din webshop også skal være beskrivende og fængende.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

20 Sep 2018

7 simple måder at skrive produktbeskrivelser der sælger

Det er en let fejl at begå. Selv professionelle tekstforfattere laver den; at skrive produktbeskrivelser, der blot beskriver dit produkt. Hvorfor er det forkert?   Fordi produktbeskrivelsen skal sælge dit produkt.I denne artikel vil vi sammen kigge nærmere på 7 simple måder, som du kan skrive produktbeskrivelser der sælger. Lad os starte vores jagt på den perfekte produktbeskrivelse med, at definere hvad en produktbeskrivelse egentlig er.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

30 Jul 2018

3 ting du skal have styr på før du går i gang med online markedsføring

Når du skal går i gang med at bruge penge og tid på online markedsføring, er det vigtigt du som webshopejer har dit datagrundlag på plads. Grunden til jeg gerne vil slå et slag for, at du som webshopejer selv har styr på og forstår dit udgangspunkt er, at du senere nemmere vil kunne vurdere om den energi (om det så er penge eller timer) du har lagt i de enkelte online markedsførings initiativer har givet værdi på virksomhedens bundlinje.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

26 Jul 2018

Stress besøgende til flere salg i din webshop

Når først du har en vis volumen besøgende på din webshop, er det tid til at kigge nærmere på hvordan du kan få flere af dem til at konvertere til betalende kunder. I denne artikel skal vi kigge nærmere på tre ret simple, men meget effektive, knapper du kan skrue på for at få flere besøgende til at købe i din webshop.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

13 Jul 2018

Den gode kategori-overskrift i Magento

Magento halter på flere områder når det kommer til søgemaskineoptimering. Her er du nødt til at implementere løsninger selv for at være konkurrencedygtig. En af disse områder er standard-overskriften, som genereres på kategorierne der som regel er et H1-tag. H1-overskriften er i høj grad vigtig ift. søgemaskineoptimering, og den skal meget gerne indeholde de søgeord, som du ønsker den pågældende side skal findes på. Der bør kun være ét H1 pr side, hvilket gælder alle typer sider, da det er sidens overskrift.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

7 Jun 2018

Forstå dine data og øg dine salg online

I min sidste artikel præsenterede jeg dig for konverteringsoptimering, fortalte lidt om hvad det går ud på - og hvad din konverteringsrate bør være for at være tilfredsstillende. I denne artikel vil jeg guide dig igennem, hvordan du kan finde guldkorn i dine data når du skal til at optimere din konverteringsrate.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

16 May 2018

Guide: Sådan kommer du i gang med konverteringsoptimering

Du kunne godt tænke dig flere ordrer på din webshop, men hvordan gør du og hvad betyder de mange begreber, der bliver slynget rundt på internettet? Her bliver du taget i hånden og guidet i gang med konverteringsoptimering af din webshop.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

16 Mar 2018

Udvis ekspertise, autoritet og tillid - det får din konverteringsrate til at stige

Mange webshopejere tænker kun på Google som en trafik kilde. Det mener jeg er en fejl. Der kommer nemlig mange guldkorn fra søge gigantens kæmpe datasæt. I dag skal vi kigge nærmere på hvordan Googles data kan bruges til konverteringsoptimering på din webshop.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

16 Feb 2018

Praktisk guide: SWOT analyse for webshopejere

At lave en grundig SWOT analyse – styrker, svagheder, muligheder, trusler – er noget mange MBA studerende lærer. Desværre ser jeg ofte at du som ejer leder indenfor e-Commerce behandler SWOT analysen som geometri i folkeskolen. Det er en af de ting du lærer, men som du aldrig vil komme til at bruge. Men SWOT analysen kan noget. Den kan give dig en konkret vurdering af din virksomhed og dennes position i sin industri. I denne artikel vil jeg gå helt i bund med hvordan du trin for trin laver en SWOT analyse af din webshop. Du vil lære det basale og du vil finde mange guldkorn i din egen virksomhed.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

2 Feb 2018

Sådan optimerer du brugeroplevelsen på en webshop

Hvis du oplever problemer med at løfte konverteringsraten på din webshop kan det være gavnligt, at tage et helikopterperspektiv og gennemgå den oplevelse brugerne har, når de interagerer med dit brand. Vi anbefaler altid, at du bruger tid på at sætte dig i brugerens sted og korrigerer din webshop for alle små fejlene, før du begynder at opsætte A/B splittest. At skabe en mindeværdig brugeroplevelse opnås gennem fokus på de helt små detaljer.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

9 Jan 2018

Slideren koster din webshop omsætning

Efter snart 10 år med danske og internationale webshops har jeg snart set det meste - og ikke mindst et utal af forvirrende slidere uden reelt indhold. Overskriften er måske en smule hård og på kanten, men jeg mener det fuldt ud. Du skal fjerne slideren fra din webshop og du skal gøre det hurtigt, for den skader din konverterings rate gevaldigt.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

16 Nov 2017

Brug nudging når du skal konverteringsoptimere din webshop

Du har nok hørt det dér “nudging” flere gange nu. I forbindelse med skraldespande, buffeter og rygning. Men hvad kan du bruge det til, når du bevæger dig på nettet? Hvad har det med konverteringsoptimering at gøre? Og hvordan kan du benytte nudging på din hjemmeside? Det vil jeg komme ind på i denne artikel. Jeg har inkluderet 11 nemme nudges, som kan være med til at optimere konverteringerne på din webshop. En øget konverteringsrate betyder, at du får flere besøgende som konverterer til betalende kunder.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

22 Sep 2017

Lad kunderne sælge for dig gennem brugergenereret indhold

Hvem i din virksomhed skaber egentlig det mest sælgende indhold? Er det dit marketing team, er det en ekstern partner eller måske er det dig som ejer. Har du tænkt over den værdi dine kunder kan skabe for forretningen? Den moderne forbruger skaber uafbrudt indhold med høj værdi. Det gør de gennem offentlig stillede spørgsmål, anmeldelser og indhold på sociale medier. Jeg har arbejdet med online markedsføring siden 2008. Det er sjældent jeg ser danske virksomheder gøre brug af denne store mængde kvalitets indhold. Lad os sammen ændre det. I dag skal vi fokusere på hvad du kan gøre for at udnytte potentialet i brugergenereret indhold1 / User Generated Content (UGC) - en vigtig del indenfor konverteringsoptimering.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

16 Sep 2017

Følg Googles guidelines og opnå en højere konverteringsrate

I 2014 fik vi alle for første gang et sjældent kig ind i søgegiganten Googles maskinrum, da Quality Raters Guidelines blev offentliggjort. Du kan læse deres guidelines og tro du får mere organisk trafik, men jeg har sammen med Ib Potter tænkt ud af boksen - nemlig hvordan vi bruger dem til at få flere konverteringer.

Julian F. Christmas

Skrevet af Julian F. Christmas
Direktør @ Intelligo Denmark ApS

Gør en forskel for din forretning

Når du booker en demo vil du blive kontaktet indenfor 48 timer for at aftale et godt tidspunkt at afholde demoen.