En strukturet vækstplan for din webshop - delt op i moduler som er nemme at overskue.
MagentoI mere end 15 år har vi arbejdet dagligt med Magento. Vi levere tekniske løsninger som løfter din webshop.
KonverteringsoptimeringDen nemmeste vej til højere ROAS, Omsætning og vækst? Tja - det er det faktisk.
Data & TrackingEr du træt af overfladiske data og uklare indsigter? Vi gør din data gennemsigtig med solid tracking og en profit-drevet strategi.
Viden vi delerVi deler al den viden vi kan med dig - helt gratis
Om IntelligoMød holdet bag Intelligo og lær os bedre at kende
KontaktHer finder du al relevant stam data on Intelligo
Hver dag bliver der uploadet 95 millioner billeder til Instagram. De fleste af dem bliver indsendt af helt normale mennesker som du og jeg.
Det betyder dog ikke, at der ikke er en masse god kommerciel værdi i de mange billeder. I denne artikel har jeg fundet tre eksempler, som du kan lade dig inspirere af, når du skal i gang med at dele dine kunders billeder på din brand-profil.
(Hvis du ikke er helt klar på hvilke regler der gælder når du vil dele andres billeder fra Instagram på fx din Magento webshop, så har vi skrevet en artikel om det her på bloggen)
Hvis jeg skal fremhæve en udenlandsk og to danske virksomheder, der gør det godt på Instagram, når det kommer til brugergenererede billeder vil jeg fremhæve AirBnB, Goodiebox. og FNUG.
Med over 3.200.000 følgere er AirBnB med helt fremme, når det kommer til at interagere med deres målgruppe på denne platform. De lægger gerne flere billeder op om dagen og helst billeder, som de ikke selv har taget. De gør nemlig stort brug af brugergeneret indhold.
De holder løbende øje med de brugere der tagger dem
De udbeder sig eksplicit permission til brug af billederne
De krediterer brugerne, når de bruger opslagene på deres egen Instagram-profil
Hvis du ikke kender brandet, så kan jeg kort fortælle, at det er en dansk kosmetik virksomhed, der har bygget et koncept hvor kunderne hver måned modtager en såkaldt ”Goodiebox” pakket med nye spændende beauty-produkter. Kunderne ved ikke på forhånd hvad, der vil være i denne måneds box, og det skaber en naturlig hype hver måned når kasserne sendes ud.
Jeg er personligt selv en trofast kunde hos Goodiebox, og jeg finder det interessant at følge med i deres løbende udvikling på de sociale medier.
De engagerer deres brugere og opfordrer dem til at tagge deres virksomhedsprofil
De udbeder sig eksplicit permission til brug af billederne i en venlig tone
De kombinerer brugernes billeder med deres egen og skaber dermed en stærk brand-profil
Et sidste eksempel er FNUG, som er en dansk virksomhed ejet af Charlotte Fnug Munksgaard. FNUG er ligeledes er en kosmetik virksomhed, og sælger neglelakker i alverdens farver, der ikke indeholder formaldehyd, toulene og dibutyl phthalate (DBP) samt ikke er testet på dyr.
De benytter brugernes billeder på Instagram og krediterer dem for dem
De bruger Instagram-billeder som produktbilleder på webshop
Har et engageret community, som snakker om hende på FNUG
Du kender det måske selv når du shopper online - det giver en bedre idé om hvordan produktets pasform, farve m.m. er i virkeligheden, hvis produktet bruges “i aktion” på produktbillederne. Mange virksomheder der sælger tøj bruger modeller til at fremvise tøjet i levende live, så man hurtigt kan få en idé om hvordan det sidder, så man kan sammenligne med ens egne ønsker til produktet.
Dette kan du kombinere med social proof - nemlig hvis du bruger brugernes Instagram-billeder som produktbilleder på din webshop. Et rigtig godt eksempel er igen FNUG, som benytter brugernes billeder af neglelakkerne på deres produkter. For det første kan kunderne se neglelakkens farve når den kommer på neglene, hvilket giver et mere realistisk billede af farven. Dertil øges social proof automatisk, da kunderne nu kan se, at andre kunder før har købt på webshoppen.
Derfor altså to fluer med ét smæk… Prøv det af! Få godkendelse til at benytte brugernes billeder med dine produkter på og implementér dem på din webshop. Læs evt. denne artikel for at få helt styr på reglerne omkring deling af dine kunders Instagram billeder på dine egne kanaler og webshop.
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen; brugergeneret indhold er en rigtig god idé!
Har du en webshop, vil jeg derfor på det kraftigste opfordre dig til at komme i gang med at implementere brugergenereret indhold på din webshop.
Vi har hos vores egne kunder set en stigning i konverteringsraten på mellem 300-400%, når vi implementerer brugergeneret indhold i form af billeder eller video på produktsiderne.
Så lad dig inspirere af disse to brands, implementér deres taktikker i dag og få flere salg i din webshop.