Julian F. Christmas

Julian F. Christmas

Direktør @ Intelligo Denmark ApS

Julian F. Christmas er ide manden bag Intelligo Denmark ApS' SaaS produkt og fungerer samtidig som direktør for selskabet.

Ekspert i konverteringsoptimering

Julian har arbejdet med online markedsføring og konverteringsoptimering siden 2008.
Hans tilgang til online optimeringsarbejde er bundet op i hans naturvidenskabelige baggrund, hvilket bevirker et stort fokus på præcise KPI'er, statistiske modeller og databaseret rapportering. Julian er ikke typen der lader sig influere af sin mavefornemmelse når det kommer til at løfte bundlinjen i vores kunders forretninger. Julians mange år inden for webudvikling og online markedsføring har ført til, at han har arbejdet med mere end 160 forskellige danske og internationale eCommerce virksomheder.

Inden for de seneste år har Julian fokuseret på at sænke den kognitive load hos brugerne. Julian siger tit sætninger som "Lad os lave en splittest?" , "Hvad siger data – og ikke din mavefornemmelse." og "Sænk den kognitive load, øg den kommercielle værdi" .

Julian skruer på håndtaget brugergeneret indhold, lader sig inspirere fra nudging tankegangen og leverer konkrete data for at underbygge sine hypoteser.

Hvis du vil læse mere om hvad Intelligo er for en virksomhed kan du gøre det på vores om side.

Frivilligt arbejde

Siden efteråret 2017 har Julian været en del af det internationale velgørenhedsprojekt, Team Rynkeby.

Team Rynkeby består af 1.700 cykelryttere og 450 frivillige hjælpere.
De mange deltagere er fordelt på 49 hold fra Danmark, Sverige, Finland, Norge, Færøerne og Island. Målet er at alle deltagere skal træde i pedalerne for at nå Paris i sommeren 2018.

Før de danske og europæiske landeveje skal indtages, skal alle dog gøre deres for at samle donationer ind til den gode sag. Team Rynkeby handler nemlig om mere end blot at cykle i flok til Paris. Det handler om at samle godt kr. 50.000.000 ind årligt til BørneLungeFonden og BørneCancerFonden.

Julian er bl.a. ansvarlig for deltagernes personlige indsamling på Team Rynkeby København (Internt i Team Rynkeby kaldt MyCollection ). Han har bl.a. udviklet en udvidelse til Rynkeby's interne system for at øge antallet af donationer.

Kontakt information

Email: jc@intelligodenmark.dk

Direkte tlf.: 28603121

Sociale profiler

Facebook

Twitter

Certificeringer

Julian F. Christmas er certificeret i Google Analytics Julian F. Christmas er certificeret i Google Mobile Sites Julian F. Christmas er certificeret i Google Ads Julian F. Christmas er certificeret i Google Shopping Julian F. Christmas er certificeret i Hubspot - Inbound Marketing Julian F. Christmas er certificeret i Hubspot - Growth-Driven Design Julian F. Christmas er certificeret i Omnisend
I sommeren 2017 cyklede Julian de 1909 meter op til toppen af Mount Ventouc
Julian's hund hedder Albert og han er en Nova Scotia Duck Tolling Retriver. Han spreder meget glæde på kontoret i København
Julian elsker Provence, han stikker tit af bare for at få en lang weekend i bjergene og nyde sin morgenkaffe på en fransk cafe.
Vandreture i det franske bjerg landskab er noget Julian sætter stor pris, generelt er han glad for at være ude i naturen.
Mange af de film du måske har set på Youtube eller Facebook er alle optaget et par kolde vinterdage i København. Det betød at der under optagelserne tit var brug for varm kakao og kaffe til hele holdet.
Julian er manden der hos Intelligo Denmark ApS indpisker åben vidensdeling - det er også noget han er meget glad for at gøre med eksterne samarbejdspartnere, her Martin Bjørnskov.
Computer og kaffe har i mange år været det der drev værket - nu er det at se kundernes forretninger vokse.
Julian cykler med som frivillig rytter på Team Rynkeby København 2017/2018. Han bruger mange timer i weekenderne på at samle ind til kræft ramte børn. Her er han bingo opråber ved Finders Keepers på Papirøen.
Der skal være plads til sjov - og det er der bestemt også. Her er et billede af vores flotte sokker fra årets julefrokost, den blev skudt igang med trampolin spring for alle :-D
Julian har oprindeligt sin baggrund som human/celle biolog i den Amerikanske Biotech industri. Han boede og arbejdede i en lang periode i San Francisco.
At slappe af med et slag backgammon er ikke skidt
Julian danner privat par med Kristina igennem mere end 8 år.

Seneste artikler skrevet af Julian F. Christmas

16 Sep 2017

Følg Googles guidelines og opnå en højere konverteringsrate

I 2014 fik vi alle for første gang et sjældent kig ind i søgegiganten Googles maskinrum, da Quality Raters Guidelines blev offentliggjort. Du kan læse deres guidelines og tro du får mere organisk trafik, men jeg har sammen med Ib Potter tænkt ud af boksen - nemlig hvordan vi bruger dem til at få flere konverteringer.

For at være 1000 meter mester skal Googles algoritme træne hårdt Google arbejder intensivt på det, man kalder Machine Learning1. Det gør de for, at kunne levere et bedre resultat for den der bl.a. bruger deres søgemaskine. Google har brugernes hensigt i fokus og ønsker, at levere det resultat der opfylder brugeren hensigt bedst muligt. Dog har Machine Learning en stor ulempe; maskinen skal have et datasæt at lære fra. Det er her Googles Quality Raters kommer ind i billedet. Det er en gruppe d...

22 Sep 2017

Lad kunderne sælge for dig gennem brugergenereret indhold

Hvem i din virksomhed skaber egentlig det mest sælgende indhold? Er det dit marketing team, er det en ekstern partner eller måske er det dig som ejer. Har du tænkt over den værdi dine kunder kan skabe for forretningen? Den moderne forbruger skaber uafbrudt indhold med høj værdi. Det gør de gennem offentlig stillede spørgsmål, anmeldelser og indhold på sociale medier. Jeg har arbejdet med online markedsføring siden 2008. Det er sjældent jeg ser danske virksomheder gøre brug af denne store mængde kvalitets indhold. Lad os sammen ændre det. I dag skal vi fokusere på hvad du kan gøre for at udnytte potentialet i brugergenereret indhold1 / User Generated Content (UGC) - en vigtig del indenfor konverteringsoptimering.

Hvorfor er brugergeneret indhold relevant for mig? Brugergeneret indhold kan være mere effektivt end enhver anden marketing kampagne du kan finde på. Det er fordi, vi som mennesker lytter mere til vores nære netværk eller andre der ligner os. Anbefalingerne hjælper os med, at træffe en bedre oplyst beslutning2 . Forbrugeren ser brugergeneret indhold som mere autentisk og mere tillidsvækkende. Hele 70% svarer, at de tror mere på brugergeneret indhold end professionelt indhold, når de skal gen...

16 Nov 2017

Brug nudging når du skal konverteringsoptimere din webshop

Du har nok hørt det dér “nudging” flere gange nu. I forbindelse med skraldespande, buffeter og rygning. Men hvad kan du bruge det til, når du bevæger dig på nettet? Hvad har det med konverteringsoptimering at gøre? Og hvordan kan du benytte nudging på din hjemmeside? Det vil jeg komme ind på i denne artikel. Jeg har inkluderet 11 nemme nudges, som kan være med til at optimere konverteringerne på din webshop. En øget konverteringsrate betyder, at du får flere besøgende som konverterer til betalende kunder.

Hvad er et nudge? Et nudge er, når du er bevidst om menneskets fejlbarligheder og tendenser - og hjælper brugeren med at træffe det rigtige valg. Du kender til de mange genveje vi hver dag tager. Den viden bruger du, når du opstiller et valg (om et køb på din webshop). Du hjælper den besøgende til, at træffe det rigtige valg. Du tvinger ikke nogen til at købe noget på din webshop, du gør det bare super nemt. Bliv ved med at læse, hvis du gerne vil hjælpe flere besøgende med, at tage det rigtige...

9 Jan 2018

Slideren koster din webshop omsætning

Efter snart 10 år med danske og internationale webshops har jeg snart set det meste - og ikke mindst et utal af forvirrende slidere uden reelt indhold. Overskriften er måske en smule hård og på kanten, men jeg mener det fuldt ud. Du skal fjerne slideren fra din webshop og du skal gøre det hurtigt, for den skader din konverterings rate gevaldigt.

Slidere er hotte i moderne webdesign, og vi bliver ofte mødt af kunder, der gerne vil have en slider på deres hjemmeside. Men sagen er, at slidere ikke er en god idé for forretningen. Slidere er populære, fordi de er dynamiske samt giver mulighed for mange billeder og mange budskaber, men de højner ikke webshoppens konverteringsrate. Et studie fra Notre Dame University viser, at kun 1% af testpersonerne klikkede på slideren. 84% af dem klikkede kun på den første slide. De resterende 4 slid...

2 Feb 2018

Sådan optimerer du brugeroplevelsen på en webshop

Hvis du oplever problemer med at løfte konverteringsraten på din webshop kan det være gavnligt, at tage et helikopterperspektiv og gennemgå den oplevelse brugerne har, når de interagerer med dit brand. Vi anbefaler altid, at du bruger tid på at sætte dig i brugerens sted og korrigerer din webshop for alle små fejlene, før du begynder at opsætte A/B splittest. At skabe en mindeværdig brugeroplevelse opnås gennem fokus på de helt små detaljer.

Brugeroplevelsen - også kendt som User Experience eller UX, er kort fortalt summen af alle oplevelser brugeren oplever på din webshop. Den inkludere alt fra fonte, farve, æstetik, brugervenlighed, reklamer og helt til lydkvaliteten i dine videoer. Under brugeroplevelsen inkluderer Intelligo også det kunden oplever, efter de har afgivet en ordre. Budskabet er, at brugeroplevelsen favner bredt. Den kan forstås som en paraply for hvordan din bruger føler, tænker, forstår og reagere på din web...

16 Feb 2018

Praktisk guide: SWOT analyse for webshopejere

At lave en grundig SWOT analyse – styrker, svagheder, muligheder, trusler – er noget mange MBA studerende lærer. Desværre ser jeg ofte at du som ejer leder indenfor e-Commerce behandler SWOT analysen som geometri i folkeskolen. Det er en af de ting du lærer, men som du aldrig vil komme til at bruge. Men SWOT analysen kan noget. Den kan give dig en konkret vurdering af din virksomhed og dennes position i sin industri. I denne artikel vil jeg gå helt i bund med hvordan du trin for trin laver en SWOT analyse af din webshop. Du vil lære det basale og du vil finde mange guldkorn i din egen virksomhed.

Hvis du har fået selv den mindste undervisning inden for virksomhedsledelse og økonomistyring, så kender du helt sikkert den klassiske SWOT analyse. Hvis du ikke kender SWOT, så er det en metode til at forstå de interne og eksterne faktorer, der kan påvirke din virksomheds success. Tænk på det som en ramme og metodisk tilgang til at analysere din virksomhed og lægge en langsigtet strategi. SWOT analysen blev oprindeligt udviklet af Albert S. Humphrey i 1960’erne og bruges stadig den dag i...

16 Mar 2018

Udvis ekspertise, autoritet og tillid - det får din konverteringsrate til at stige

Mange webshopejere tænker kun på Google som en trafik kilde. Det mener jeg er en fejl. Der kommer nemlig mange guldkorn fra søge gigantens kæmpe datasæt. I dag skal vi kigge nærmere på hvordan Googles data kan bruges til konverteringsoptimering på din webshop.

Tilbage i 90’erne var en hjemmeside for det meste blot en masse tekst, et par links og var du heldig, et enkelt billede. Sådan er det ikke i dag. De fleste hjemmesider i dag består af store mængder grafik, styling og mere eller mindre relevant tekst indhold. Det er derfor vigtigt altid at spørge sig selv om ”Opfylder denne specifikke side brugerens behov?” Der er altid en grund til at en person har investeret energi i at lave en specifik side. De fleste sider er lavet for at hjælpe andre med...

4 Jun 2019

Sådan optimerer du din mobile konverteringsrate [Guide 2019]

I dag kommer op til 80% af din trafik fra mobile enheder, men hvordan er konverteringsraten på mobiler set i forhold til desktop? Hvis du gør som mange andre, så er den ikke god. En mobiloptimering af din webshop handler ikke kun om, at den skal være responsiv. Det handler om at give brugeren en god oplevelse.

Telefonen er nem og hurtig at bruge når man er på farten - men også hjemme i sofaen. Kigger du den data, som der er blevet indsamlet via Google Analytics på din webshop, så vil du højst sandsynligt også se, at sessioner fra mobile enheder vægter højt - hvis ikke højst. Mange "glemmer" at mobiloptimere deres webshop, hvorfor konverteringsraten på desktop-versionen oftest er højere - på trods af at der egentlig er flest sessioner fra mobile enheder. Hvis du ønsker at øge din konverteringsrate på...

26 Jul 2018

Stress besøgende til flere salg i din webshop

Når først du har en vis volumen besøgende på din webshop, er det tid til at kigge nærmere på hvordan du kan få flere af dem til at konvertere til betalende kunder. I denne artikel skal vi kigge nærmere på tre ret simple, men meget effektive, knapper du kan skrue på for at få flere besøgende til at købe i din webshop.

Du og jeg er bange for at gå glip af det, vi kunne have fået, men ikke fik, mens vi havde muligheden. I adfærdspsykologien kalder vi det “fear of missing out”. FOMO er de seneste år blevet et hypet begreb indenfor e-commerce optimering. Du skal selvfølgelig ikke gå glip af denne enkle mulighed for at forbedre din bundlinje, vel? Nu håber jeg blodet i dine åre er begyndt at suse hurtigere og du er vild efter at høre hvordan du så helt konkret gør brug af FOMO når du skal lave konverteringsoptime...

16 May 2018

Guide: Sådan kommer du i gang med konverteringsoptimering

Du kunne godt tænke dig flere ordrer på din webshop, men hvordan gør du og hvad betyder de mange begreber, der bliver slynget rundt på internettet? Her bliver du taget i hånden og guidet i gang med konverteringsoptimering af din webshop.

Du har sikkert brugt meget tid på søgemaskineoptimering på din webshop, som har skabt mere trafik - men hvorfor køber flere besøgende ikke noget nu når trafikken bare spiller? Det skal vi to have gjort noget ved og her kommer konverteringsoptimering ind i billedet. Hvad er konverteringsoptimering? For at blive klogere på konverteringsoptimering (CRO - Conversion Rate Optimization), bør du først forstå hvad en konvertering egentlig er. En konvertering er, når brugeren foretager en “aktiv” hand...

7 Jun 2018

Forstå dine data og øg dine salg online

I min sidste artikel præsenterede jeg dig for konverteringsoptimering, fortalte lidt om hvad det går ud på - og hvad din konverteringsrate bør være for at være tilfredsstillende. I denne artikel vil jeg guide dig igennem, hvordan du kan finde guldkorn i dine data når du skal til at optimere din konverteringsrate.

Er du klar til at komme i gang med konverteringsoptimering? Jeg vil bl.a. komme ind på hvilke tests du kan lave, og hvor du skal kigge efter data henne. Lad os starte med usability, eller på dansk brugervenlighed, er en essentiel del, som der skal tages højde for når det kommer til konverteringsoptimering. Hvordan kan du så optimere på brugervenligheden? Jo, du skal starte med de såkaldte brugertests. Det er igennem disse tests, at du kan se hvordan og om de besøgende interagerer med din webs...

30 Jul 2018

3 ting du skal have styr på før du går i gang med online markedsføring

Når du skal går i gang med at bruge penge og tid på online markedsføring, er det vigtigt du som webshopejer har dit datagrundlag på plads. Grunden til jeg gerne vil slå et slag for, at du som webshopejer selv har styr på og forstår dit udgangspunkt er, at du senere nemmere vil kunne vurdere om den energi (om det så er penge eller timer) du har lagt i de enkelte online markedsførings initiativer har givet værdi på virksomhedens bundlinje.

I disse uger ringer jeg en del rundt til spændende danske og internationale webshops for at lære mere om deres industrier. Det er en øvelse jeg har lavet før og den har givet mig mange spændende indsigter. I et af disse opkald fik jeg et yderst interessant spørgsmål, som jeg meget gerne vil svare på i denne artikel. Hvad skal jeg have styr på før jeg går i gang med online markedsføring af min webshop? Det spørgsmål vil jeg besvare i denne artikel. Lad os så se at komme i gang. Du skal ha...

13 Jul 2018

Den gode kategori-overskrift i Magento

Magento halter på flere områder når det kommer til søgemaskineoptimering. Her er du nødt til at implementere løsninger selv for at være konkurrencedygtig. En af disse områder er standard-overskriften, som genereres på kategorierne der som regel er et H1-tag. H1-overskriften er i høj grad vigtig ift. søgemaskineoptimering, og den skal meget gerne indeholde de søgeord, som du ønsker den pågældende side skal findes på. Der bør kun være ét H1 pr side, hvilket gælder alle typer sider, da det er sidens overskrift.

Hvor går det galt for Magento? I 9 ud af 10 tilfælde genereres kategoriens overskrift i Magento ud fra kategoriens navn, som også er den, der vises i din menu. SEO-mæssigt er dette ikke tilfredsstillende, da vi oftest ønsker en hel sætning/flere ord, hvori søgeordene bruges. Kategoriens overskrift skal samtidig være unik. Men vigtigere end den SEO fare, der ligger i Magentos standard kategorifunktion, så skal overskriften forsikre brugeren om, at de er havnet i den rigtige kategori. Dette har...

24 Oct 2018

Title-tag får brugeren til at klikke på din webshop

Du ved allerede, at søgemaskineoptimering i dag er en central rolle af en virksomheds markedsføring, da det er vigtigt at rangere højt i søgeresultaterne for at nå bedst muligt ud til brugerne. Der er mange aspekter af søgemaskineoptimering, herunder on-page SEO som består af forskellige elementer - blandt andet title-tags. Som webshopejer har du og/eller dine medarbejdere helt sikkert brugt masser af tid og kræfter på at udarbejde beskrivende og fængende indhold til din webshop. De fleste har dog tendens til at overse title-tags og meta beskrivelser, som ligeså vel som indholdet på din webshop også skal være beskrivende og fængende.

Hvorfor er et optimeret title-tag så vigtigt? Et velskreven og optimeret title-tag er i høj grad med til at øge CTR (Click-through-rate), som kort fortalt er den procentdel af brugere, som ender med at klikke sig ind på en side på din webshop, som vises i søgeresultaterne. Det er altså med dette title-tag, at du skal vække brugernes interesse ved første øjekast. Title-tagget skal indeholde søgeord, som angiver en præcis og konkret beskrivelse af hvad den pågældende side omhandler. På den måde...

20 Sep 2018

7 simple måder at skrive produktbeskrivelser der sælger

Det er en let fejl at begå. Selv professionelle tekstforfattere laver den; at skrive produktbeskrivelser, der blot beskriver dit produkt. Hvorfor er det forkert?   Fordi produktbeskrivelsen skal sælge dit produkt.I denne artikel vil vi sammen kigge nærmere på 7 simple måder, som du kan skrive produktbeskrivelser der sælger. Lad os starte vores jagt på den perfekte produktbeskrivelse med, at definere hvad en produktbeskrivelse egentlig er.

Hvad er en produktbeskrivelse? En produktbeskrivelse er den salgstekst, som du skriver under hvert produkt. Den forklarer hvilket produkt der er tale om, og hvorfor det er værd at købe. Formålet med en produktbeskrivelse er, at give brugeren alle nødvendige detaljer omkring funktioner og fordele ved produktet. Disse detaljer skal føre dem til at gennemføre en ordre. 1. Fokuser på din ideelle kunde Når du skriver produkttekster med en for bred målgruppe bliver dine beskrivelser tynde og intet...

13 Jan 2020

Hvad er en god konverteringsrate for webshops? (Den er højere end du tror!)

Mange webshopejere er begyndt at fokusere på konverteringsoptimering (CRO). Ét af de primære KPI’er for CRO er makro-konverteringsraten. Konverteringsraten siger helt konkret noget om, hvor god din webshop er til at konvertere besøgende til betalende kunder. Men hvad er en god konverteringsrate for netop din branche i 2019? Det kan du finde ud af i denne artikel, der indeholder de nyeste globale benchmark data samt vores interne fortolkning af tallene.

Du har klikket dig ind på denne artikel med et helt konkret spørgsmål, og det kan besvares med et kort svar: På globalt plan er den gennemsnitlige konverteringsrate for eCommerce virksomheder 1-3%. Dette korte svar skal selvfølgelig krydres med mange nuancer og variabler. Alt fra branche, geografisk region, brugte marketing-kanaler, trafikvolumen af nye kontra gamle brugere samt sidens brugeroplevelse spiller ind på din webshops konverteringsrate. Men et gennemsnit på 1-3% er hvad vi har set...

5 Nov 2018

Må jeg dele kundernes billeder fra Instagram på min webshop?

95 millioner billeder bliver hver dag delt på Instagram. Der bliver delt billeder af smukt skummede cafe latte, nye hotte sko og eksotiske rejsemål der får tankerne til glide ud i det blå. Men hvad betyder det for dig som gerne vil sælge mere online? Alle de billeder kan betyde sælge dine produkter for dig. På Instagram findes der helt sikkert billeder af dine kunder, der bruger dine produkter. De billeder skal du have fat i - men det skal gøres lovligt, ellers falder hammeren. Læs her hvad du bør overveje og hvordan du kan få den korrekte tilladelse til brug af billederne.

De billeder brugerne lægger ud på Instagram af dine produkter falder ind under kategorien brugergenereret indhold, som er super hot lige nu. Brugernes billeder kan skabe en autenticitet omkring dit brand. En autenticitet som du ikke selv vil kunne skabe. Hvis billederne bruges på dine produktsider, vil de være med til at skabe social proof og øge konverteringsraten. Du finder nemmest de magiske billeder på Instagram via en hashtag søgning efter dit #brand. Læs vores artikel Brands der bruger a...

9 Nov 2018

Brands der bruger andres billeder fra Instagram godt [Eksempler 2019]

Hver dag bliver der uploadet 95 millioner billeder til Instagram. De fleste af dem bliver indsendt af helt normale mennesker som du og jeg. Det betyder dog ikke, at der ikke er en masse god kommerciel værdi i de mange billeder. I denne artikel har jeg fundet tre eksempler, som du kan lade dig inspirere af, når du skal i gang med at dele dine kunders billeder på din brand-profil.

(Hvis du ikke er helt klar på hvilke regler der gælder når du vil dele andres billeder fra Instagram på fx din Magento webshop, så har vi skrevet en artikel om det her på bloggen) Hvem gør det godt med brugergenererede billeder på Instagram? Hvis jeg skal fremhæve en udenlandsk og to danske virksomheder, der gør det godt på Instagram, når det kommer til brugergenererede billeder vil jeg fremhæve AirBnB, Goodiebox. og FNUG. AirBnB på Instagram Med over 3.200.000 følgere er AirBnB med helt f...

15 Feb 2019

SEO optimering af dine YouTube videoer

Videoer er dét, der kan skille dig ud fra konkurrerende webshops. Men hvad er videoer værd, hvis ingen ser dem? Kært barn har mange navne: Videooptimering, YouTube markedsføring eller YouTube SEO. Fælles for alle begreberne er, at målet er at dine film bliver set. Ikke nok med din video bliver synlig på YouTube - den bliver også vist i Google og Bings søgeresultat. I denne 6 trins guide går du hurtigt fra amatør til ekspert i optimering af dine videoer.

Hvorfor er videoer vigtige for din webshop? Et billede siger mere end 1000 ord. En video har 60 billeder pr. sekund. Mennesker elsker historier, og vores hjerner er bygget til at huske historier. Videoer fortæller historier godt. Derfor bør du bruge videoer på din webshop. Ikke nok med at du skal bruge det på selve din webshop, og det øger nemlig konverteringsraten - du skal også bruge det aktivt i din markedsføring. YouTube alene er verdens anden største søgemaskine. Større end Microsofts Bi...

18 Feb 2019

Derfor er vi vilde med video på webshops

Julian, det er fint nok du fortæller os, at videoer er det nye sort - men hvad siger andre webshops, der har prøvet det?Se dét spørgsmål vil jeg svare på i denne artikel, hvor jeg vil opsummere min samtale med Louise Nielsen fra Pixizoo.dk og komme med mine tanker om den video, som jeg oftest referer til som “en god produktvideo anno 2019”.

3 citater der overbeviser dig om video er det rigtige i 2019 “Videoerne er helt klart med til at minimere kontakten til vores kundeserviceteam” “Kunderne kan finde svar på eventuelle spørgsmål selv, inden de kontakter os” … og her det vigtigste argument for videoer er det hotteste i 2019 “Videoerne er samtidig med til at give et mere “nede på jorden” og troværdigt indblik i produkterne, da det ikke er salgsord fra leverandørerne, men blot en ærlig fremvisning fra os selv. Det viser også, at...

5 Jun 2019

Sådan sælger du mere med rabatkoder [Guide 2019]

De fleste online købere kigger på tilbud, rabatter og undersøger priserne grundigt rundt omkring før de aflægger deres ordre. Du kender det måske selv - du er mere tilbøjelig til at foretage et køb på en webshop, hvis du har en fordel i ærmet, som enten kunne være i form af fri fragt eller en rabatkode, som giver lidt procenter på det samlede beløb i indkøbskurven.

Du har måske selv afprøvet kræfter med at give kunderne en rabatkode i forbindelse med årets store shoppedag Black Friday - men køber disse kunder på din webshop efterfølgende? Giver du dine eksisterende eller kommende kunder nogen fordel, som gør at de netop vælger din webshop at handle på? Hvis ikke, så læs videre her i artiklen, hvor jeg giver dig et par gode ideer til, hvordan du kan inkorporere rabatkoder på din webshop, så du kan opleve fordelene ved øget antal af konverteringer samt glad...

26 Apr 2020

Få styr på det visuelle hierarki og øg din konverteringsrate

Vi går meget op i æstetik og det visuelle udtryk af en hjemmeside som mennesker, især her i Skandinavien. Æstetik og design forblænder os af og til, og ofte tænker designerne slet ikke på den kommercielle hensigt, når de udarbejder designet til webshops. Jeg kan allerede afsløre for dig nu, at du bør fokusere mere på konverteringsfokuseret design frem for æstetik og design, hvis dit mål er at sælge mere på din webshop.

Hvad er det visuelle hierarki? Det visuelle hierarki... •   er vægten af de forskellige elementer på siden •   beskriver hvad brugeren opfatter først •   påvirker hvad brugeren husker fra en side Analysering af det visuelle hierarki Når du kigger på din webshop, bør du analysere og tænke over det visuelle hierarki på hver side - især siderne som brugerne rammer i deres købsflow. Et optimeret visuelt hierarki er med til at prioritere de vigtigste elemen...