Forstå dine kunder igennem User Generated Content
— INTELLIGO.app indsamler automatisk kundernes feedback, sortere den og hjælper med at sprede den på sociale medier. Gennem brugen af brugergenereret indhold øges konverteringsraten på din webshop. Det hele foregår automatisk, og du skal derfor ikke afsætte ekstra tid i din hverdag til at administrere systemet. På den måde sikres den højst mulige ROI.

Indsaml kundernes feedback
— Første skridt mod bedre konverteringer i jeres forretning er at forstå kunderne. Den bedste måde at finde ud af hvad kunderne tænker, er at spørge dem.
Læs mere

Segmentering af kunderne
— Intelligo segmenterer kunderne efter deres kvalitative købsoplevelse. Efterfølgende at engagere jeres brand ambassadører via diverse sociale kanaler.
Læs mere

Brugernes indhold sælger
— Indhold genereret af jeres kunder øger konverteringsraten markant. Devisen er simpel; Vi lytter mere til vores naboer end en dyr reklamefilm.
Læs mere

Introduktion til INTELLIGO.app
Mange webshops står overfor en udfordring når det kommer til at;
• Øge konverteringsraten
• Få flere besøgende
• Få mest muligt ud af annonceringsbudgettet.
Det er alle udfordringer, som Intelligo kan hjælpe dig med at løse. Kernen i Intelligo er indsamlingen af kundernes ærlige feedback. Herefter segmenteres kunderne efter deres tilfredshed med købsoplevelsen. De glade kunder opfordres til at dele deres oplevelse på sociale medier. De kunder der har haft en ikke optimal oplevelse håndteres internt i din virksomhed inden de bliver til en dårlig anmeldelse.
Studier viser at potentielle kunder i gennemsnit kun kigger de første to sider af søgeresultatet igennem når de skal bedømme en virksomheds troværdighed1. Det er derfor vigtigt som webshopejer proaktivt at arbejde netop de 18-20 første søgeresultater, når der søges direkte på virksomhedens brand. Intelligo hjælper dig til at fylde søgeresultatet med positive kundeoplevelser.
Anmeldelser er kun begyndelse
Ved brug af anmeldelsen kan du faktisk øge konverteringerne på din webshop, du kan få flere besøgende samt få mest muligt ud af dit annonceringsbudget.
Hvad er det anmeldelserne gør for din webshop?
Se vores video, hvor Direktør Julian Christmas introducerer dig til INTELLIGO.app.
Få hjælp til at optimere din webshop
Øge konverteringerne
Intelligo hjælper med at øge konverteringen på din webshop ved at vise de nyeste og mest relevante anmeldelser der hvor de betyder mest. Nemlig på produkt og check-ud siderne. Du skal blot afsætte 1 time til at implementere en kode snippet på din webshop, så klarer Intelligo resten automatisk.
Social proof er vigtigt for konverteringerne på webshops, da vi som kunder ikke kan møde hverken menneskene bag eller produktet før vi skal afgive vores kreditkortoplysninger. Vi er derfor som forbrugere udsat for en højere kognitiv belastning ved online handel end ved handel i fysiske forretninger. Social proof reducerer den kognitive belastning hos den besøgende og gør det nemmere at træffe beslutning om et køb2.
Et videnskabeligt studie viser, at forbedres den gennemsnitlige anmeldelse karakter med 10% på tredjepart anmeldelser platforme, øges salgene med 4.4%. På den anden side, falder den gennemsnitlige anmeldelses karakter med blot 10% følger salgene med i nedadgående retning. Mere specifikt falder salgene med 2.8% som følge af faldet i den gennemsnitlige karakter3.
Det er netop derfor, at Intelligo både hjælper dig med at håndtere anmeldelser på din webshop og på de mange sociale platforme.
En stigning i salget på 4.4% lyder måske ikke af meget. Dog tager det nævnte studie kun fat på en lille stigning i gennemsnitlig karakter og tager ikke højde for anmeldelser direkte på produktsiderne. Når bedre anmeldelser på sociale medier kombineres med øget social proof på egen webshop har vi hos de webshops, der allerede benytter Intelligo, set en stigning i konverteringsraten på op mod 400%.
Få flere besøgende
Google kigger i stigende grad på brand trust-signaler, når sider skal rangeres i forhold til hinanden i søgeresultatet. Intelligo opfordrer dine kunder til at dele deres oplevelser på diverse sociale medier og anmeldelsessider. Øget aktivitet omkring dit brand på netop disse sider ser Google som et trustsignal.
Endvidere er Intelligo’s widget bygget op efter best practice indenfor Schema markup. Du har måske hørt om struktureret data. Schema.org er netop den standard søgemaskiner som Google bruger for at læse struktureret data. For dig betyder det at Google vil læse anmeldelserne vist på din side, forstå dem og bruge dem, når de skal afgøre hvor i søgeresultatet siden skal vises.
Få mest muligt ud af dit annonceringsbudget
Udover at holde styr på kunde oplevelserne, gør Intelligo det også muligt at opsætte optimale segmenter i din online annoncering. Rent praktisk betyder det, at du kan oprette look-a-like audiences på netop de kunder der er mest tilfredse med dit produkt.
De kunder der minder om dine brand ambassadører vil også være dem, der reagerer mest positivt på de anmeldelser Intelligo viser på din webshop, da de minder om dine glade kunder. Det betyder at det er dem der også vil konvertere med en højere konverteringsrate.
Smart, ikke? For nu kan du bruge dine annoncekroner mere optimalt.
Er INTELLIGO.app noget for mig?
Intelligo er ikke for alle. Intelligo er for den webshop ejer der gerne vil arbejde proaktivt med forbedring af konverteringsraten. Det er ikke alle kunder der vælger at anmelde din webshop, derfor skal du have et vis volumen før Intelligo giver en fornuftig ROI. Har du mere end 10.000 månedlige besøgende, vil Intelligo være interessant for dig. Læs vores case studies nedenfor og vurder selv om Intelligo kan være interessant for din webshop.
Referencer
Her finder du kildereferencer fra den ovenstående tekst. Hvis du har mod på det, så er der mange guldkorn at finde i disse artikler.
1 Pavlou, P.A. and Dimoka, A., 2006. The nature and role of feedback text comments in online marketplaces: Implications for trust building, price premiums, and seller differentiation. Information Systems Research, 17(4), pp.392-414. http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/isre.1060.01062 Ghose, A. and Ipeirotis, P., 2006. Towards an understanding of the impact of customer sentiment on product sales and review quality. Information Technology and Systems, 12, pp.1-6. https://www.researchgate.net/publication/247123848_The_Impact_of_Online_User_Reviews_on_Hotel_Room_Sales
3 Ye, Q., Law, R. and Gu, B., 2009. The impact of online user reviews on hotel room sales. International Journal of Hospitality Management, 28(1), pp.180-182. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278431908000546